Uintitreeniä

Eilen illalla oli vuorossa uintitreeniä Pajulahdessa Lehtisen Opan johdolla. Vaparia, vaparia, vaparia. Vaikeaa se on – hengittäminen varsinkin, mutta jospa se siitä hiljalleen lähtisi. Harjoiteltiin potkuja laudan kanssa ja käsivetoja pullarin kanssa. Sitten ylipäätään vetoja eli 6*50 metrin vetoja puolen minuutin palautuksella. Huh. Tähän asti uimassa käydessä olen lähinnä keskittynyt siihen, että jaksan uida aina pidempää matkaa. Olen siis uinut sellaista tasavauhtista (hidasta) matkavauhtia koko ajan tempoa sen ihmeemmin vaihtelematta. Pidemmän päälle tuolla ei kuulemma saavuta mitään vaan pitää harjoitella vetoja, että nopeus kehittyy – no, luonnollistahan tuo varmaan on, eihän juoksuvauhtikaan parane ilman intervallitreeniä, mutta en nyt jotenkin ole sisäistänyt tätä samaa asiaa uinnin kanssa. 🙂 Jos uimassa käy vaikka kolme kertaa viikossa, niin yhdellä kerralla pitäisi ottaa vetoja. Kuulemma tuollaisesta treenistä palautuminen vie 1-1.5 vrk, joten ei ole mitään hyötyä tehdä tuota treeniä joka kerta. No, minä en kyllä käy uimassa kun max 2 kertaa viikossa.

Advertisements
Kategoria(t): uinti. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s