Kestävyysjuoksua

Lauantaina oli triathlonkoulupäivä. Pajulahdessa oli kestävyysjuoksuseminaari, johon osallistuimme osittain. Päivä alkoi Tom Andbackan (Pia Sundstedin valmentaja) luennolla, jonka aiheena piti muistaakseni olla pyöräily juoksuharjoittelun tukena tms. Mutta lähinnä luento keskittyi Pian uraan ja harjoitteluun eli siihen, miten pyöräilijä on treenannut. Pia harjoittelee kuulemma n. 1100 tuntia vuodessa – melko paljon, mutta pyöräilyn lisäksi ohjelmaan mahtui melkoisesti muutakin urheilua varsinkin peruskuntokaudella.

Ensimmäisen luennon jälkeen käytiin Kirsin kanssa hölköttelemässä pieni lenkki. Olipas kyllä mukava käydä vaihteeksi lenkillä kaverin kanssa. Tykkään kyllä treenailla yksinään, mutta välillä kaveri olisi silti kiva. 🙂 Pajulahdessa on huikeat maastot ja mäkeäkin löytyy ihan eri lailla kun kotinurkilla.

Lenkin jälkeen triathlon- ja maratonkoululaisilla oli ohjelmassa tuote-esittelyä. Northforcen lisäravinteita ja Craftin vaatteita oli esittelyssä. Itselle oli ihan uusi tuttavuus tuo Northforce – voi toki johta paljolti siitä, että en hirveästi harrasta lisäravinteita. 🙂 Maistiaisina saatiin energia- ja proteiinipatukat sekä extreme nesteytysjuomaa. Kovasti mainosti esittelijä, miten ovat luonnollisia aineita sisältäviä nuo juomat ja raaka-aineet hyvin jäljitettäviä. Eilen kokeilin nesteytysjuomaa ja maku oli kyllä aika mielenkiintoinen… Juomassa on suolaa aika paljon ja se kyllä maistuu – lähes yksinomaan. Taitaa todellakin olla sellainen maku, mikä vaatii totuttelemista. En se nyt suorastaan pahaa ollut (paitsi miehen mielestä, jonka kommentti oli ”hyi hitto”), mutta ei missään tapauksessa hyvääkään.  Energiapatukka sen sijaan oli tosi hyvänmakuinen.

Esittelyjen jälkeen jatkettiin kestävyysjuoksuseminaarin ohjelmalla. Jarno Punkkinen oli kertomassa Kaisa Mäkäräisen harjoittelusta. Tuossa kuvassakin esitetty harjoittelutuntimäärä ei sisällä vielä ollenkaan ampumisharjoittelua eli melkoisesti treenaa Kaisakin. Punkkinen totesi, että hiihtäjä ei voi juosten tehdä pitkiä treenejä, koska palautuminen vie liian pitkän ajan eli tehoja nostettiin treenaamalla suolla tai rinteessä.

Ihan mielenkiintoisia esityksiä, mutta en koe, että itse olisin niistä suurempaa iloa saanut – tuo oma harjoittelu kun on aika kaukana kilpaurheilijoiden harjoittelusta. Toki tavoitteetkin ovat toisenlaiset.  

Perusviikon treenit sain toteutettua hyvin. Mikään treeni ei jäänyt tekemättä, vaikka osa jäikin suunniteltua lyhyemmiksi. Mahtavaa oli päästä viikonloppuna treenaamaan päivällä, vaikka melko harmaat kelit olivatkin (onneksi ei satanut).

Viikko 46 (12.11.2012-18.11.2012)
Urheilulaji Kpl Kesto (h) Matka (km)
Juoksu 2 34.4% 1:48:00 62.8% 15.5
Uinti 2 28.7% 1:30:00 8.9% 2.2
Kuntosali 1 14.3% 0:45:00 0.0% 0.0
Juoksu (VK) 1 13.1% 0:41:00 28.3% 7.0
Lihashuolto+lihaskunto 1 9.6% 0:30:00 0.0% 0.0
  7   5:14:00   24.7
Advertisements
Kategoria(t): harjoitukset, triathlonkoulu. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s