Viikon 16 treenit

Viime viikko oli kevytviikko ”huipentuen” lauantain pitkään juoksulenkkiin Lahdesta Pajulahteen. Se olikin viikon ainoa juoksu. Keli parani lauantaiksi ja oli kyllä mainio sää hölkötellä pari tuntia. Aurinko paistoi sen verran, että piposta jäi oikein rusketusraita otsaan! Triathlon/maratonkoulu porukalla hölkättiin siis useammassa porukassa. Minä taitoin matkan 5:47/km keskinopeudella ja siihen oli kyllä varsin tyytyväinen, ensimmäiset 15 km menivät jopa kevyesti, sitten vauhti hyytyi kyllä  ja oli vähän tiukempia hetkiä. Loppu kohti koitettiin taas kiristää tahtia, mutta siinä kohtaa oli sitten niin hurja vastatuuli, ettei mitenkään pystynyt tahtia enää nostamaan.

Vaikka juoksu sinällään kulki hyvin, niin pakko todeta, että palautuminen vie kyllä paljon pidempään kun vaikka kymmenen vuotta sitten. Edelleen jalkojen lihakset muistuttavat olemassa olostaan eikä eilen kulkenut juoksu yhtään.

Edellinen treeniohjelma loppui sunnuntaina eikä Katja ole vielä uutta ohjelmaa laittanut. Jostain syystä se ärsyttää melko paljon, vaikka en muutenkaa ole kovin tarkkaan ohjelmia noudattanut. Tietäisin edes, että minkälaisesta ohjelmasta luistan. 😉

Posti toi perjantaina wigglestä tilatut uudet lenkkarit, Asicsin GT-2000. Urheilukaupassa sovittaessa tuntuivat melko samoilta kuin vastaavan merkin GT-2160, mutta juostessa tuntuma ei ollut kyllä ihan samanlainen. Nämä ovat ehkä kuitenkin vähän turhan ”jämerät” kengät minulle. Mutta eiköhän nämä kulutettua tule, ei niissä kuitenkaan mitään isompaa vikaa ole. Lauantaina olivat jalassa ekaa kertaa ja toiseen pikkuvarpaaseen sain rakon, mutta muuten selvisin ilman vaurioita. Hyvä niin.

Tässä eväitä, millä lauantaina lähdin matkaan. Juomat olivat siis tuossa juomapullovyössä, yhteensä puoli litraa north forcen nesteytysjuomaa. Ennen juoksua söin vielä energiapatukan. Lisäksi jätin Pajulahteen juomapulloon maximin urheilujuomaa (sitä poretablettimallia) ja palautumispatukan. Ehkä vähän turhan kevyet eväät.  

Buzzattavana olevista Maxim-tuotteista olen käyttänyt kaikki palautusjuomat – kaikki olivat ällöttämän makeita ja aika pahoja… Patukat ovat taas kaikki olleet hyvän makuisia. Pari patukkaa taitaa olla vielä kaapissa jäljellä ja juomia vielä melkoisestikin.

Viikko 16 (15.4.2013-21.4.2013)
Urheilulaji Kpl Kesto (h) Matka (km)
Juoksu 1 45.6% 2:03:00 89.1% 21.3
Uinti 2 30.4% 1:22:00 10.9% 2.6
Kuntosali 1 16.7% 0:45:00 0.0% 0.0
Lihashuolto/venyttely 1 7.4% 0:20:00 0.0% 0.0
  5   4:30:00   23.9
Mainokset
Kategoria(t): buzzador, harjoitukset, juoksu, triathlonkoulu, varusteet. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s