Tour de Vesijärvi

Tänään ajoin Kirsin ja miehensä kanssa Vesijärven ympäri. Sää oli mitä parhain, vuoden eka hellepäivä. Ei kuitenkaan liian kuuma mielestäni. Minä lähdin matkaan vanhempieni luota Lahdesta vt12:n tuntumasta, Kirsi ja miehensä oli tarkoitus treffata yhdessä risteyksessä Hollolassa. Tapaamispaikka näytti ihan todella selkeältä, kun sitä karttaa kotona tietokoneella katsoi ja zoomasi, mutta eipä se ihan niin helppoa ollutkaan… Olin katsonut, että minulle tulee risteykseen matkaa n. 23 km ja hieman ahdisti, kun kilometrejä vaan kertyi ja kertyi… No, lopulta 27 km ajettuani pääsin ko. risteykseen, missä kaverit odottelivat. Olin missannut yhden aiemman risteyksen ja ajoin sitten n. 4 kilsan ”sakkolenkin” heti kärkeen. Jatkettiin matkaa Hollolasta Asikkalaan päin. Asikkalan puolella tie oli paikoin luokattoman heikossa kunnossa. Ajettiin Vääksyn kanavalle, missä pidettiin taukoa ja syötiin eväitä.

Tauon jälkeen oli kyllä kovin tahmeaa lähteä polkemaan taas… n. 60 km meni varsin kevyesti, mutta sitten alkoi reisissä matka painamaan. Reitti ei ollut mikään maailman kevyin vaan lähes koko ajan oli mäkeä ylös-alas. Varsinkin alamäissä huomasi, miten paljon huonompi mun pyörä on verrattuna tri-pyörään, jolla Kirsi ajoi. Jäin alamäissä jälkeen tolkuttoman paljon.

Vääksystä ajettiin Vesivehmaan tietä ja Paimelan kautta Lahteen satamaan. Kovin oli vilkasta satamassa. Kirsi ja miehensä jäivät siihen pitämään toista evästaukoa, minä polkaisin melko lailla saman tien loppumatkan. Varsin lennokas kampaus oli näköjään tällä pyöräilijällä… (kävin kampaajalla leikkauttamassa näppärän kesätukan…)

Matkaa kertyi yhteensä 89,3 km ja aikaa meni 4 tuntia. Oletan, ettei Joroisilla ole ihan noin mäkinen reitti, joten vähän nopeammin siitä voi selvitä – eikä siellä ehkä tarvitse kavereiden kanssa höpistä matkan aikana. 🙂 Toisaalta voi olla huonompi keli…

Kategoria(t): harjoitukset, pyöräily. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Tour de Vesijärvi

1. Kirsi sanoo:

Mukava raportti! Kiitos matkaseurasta. Ikinä en olisi yksin jaksanut ajaa tuollaista matkaa… Ehkä sitten Joroisillakin ajetaan peräkanaa 😉