Viimeistelytreeniä

Viime viikolla tuli useampi hyvin lyhyt treeni ja yksi varsin pitkä. Lapset ovat olleet uimakoulussa, mutta altaassa ovat kovin lyhyen aikaa (max 35 min), joten kovin pitkää treeniä ei itsekään sillä välin ennätä tekemään. Pari kertaa kävin uimassa – hirveä ruuhka oli hallissa, kun halleista osa on kesän ajan kiinni ja kelit olivat mitä olivat – ja pari kertaa hölkkäämässä läheisellä lenkkipolulla.

Sunnuntaina Kirsi ajeli kylään ja tehtiin yhdessä pitkä treeni. Pulahdettiin uimaan Kymijokeen ja kylläpä tuntui vesi kylmältä, vaikka mittarin mukaan lämpöä oli kuitenkin 19 astetta! Uitiin 20 minuuttia (ja siinä ajassa ennättiin uida huikeat 515 metriä…). Sitten vaihdettiin pyörään ja pyöräiliin 16 km, sitten vaihdettiin juoksuun ja juostiin 3,5 km, sitten taas pyöräiltiin 16 km ja taas juostiin 3,5 km. Lopuksi vielä pyöräiltiin 16 km. Alun perin tarkoitus oli juosta vielä kolmaskin kerta, mutta aikaa meni sen verran kauan, että lyhennettiin treeniä.

Kuvassa Kirsi vaihtopisteellä. 🙂

En hirmuisesti ilahtunut siitä tiedosta, että Joroisilla pyöräily on yhtenä lenkkinä. Ymmärrän kyllä turvallisuusnäkökohdat, mutta itselle se tietää kyllä varsin yksinäistä pyöräilyä. Olen joka tapauksessa uinnin jälkeen ihan häntäpäässä ja koska pyöräilykään ei ole kovin vahva, niin varmaan aika rauhassa saan ajella. Jännittää kyllä, että selviänkö pyöräilystä ja uinnista ylipäätään sallitussa ajassa läpi! Huh. No, nyt jännittää kyllä jo melko lailla kaikki.

Kesäkuu oli treenimäärien osalta kaikkein huonoin tänä vuonna – treeniä kertyi 15 tuntia! (johon sisältyy tietty kisatkin, joita kesäkuuhun mahtui kyllä melkoisesti) Yhteensä vuoden alkupuolella kertyi treeniä 119 tuntia, mikä on suurin piirtein saman verran kuin vuosi sitten.

Advertisements
Kategoria(t): harjoitukset. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Viimeistelytreeniä

  1. Mää olisin kans tykännyt, että pyöräily olis Joroisissa pari kierrosta. On siinä erilainen tunnelma kun porukkaa tulee ja menee. Miksiköhän niitten piti saada se yhdeksi kierrokseksi.

    Mulla on kans ollut kesäkuu heikko treenikuukausi, olin monta päivää kuumeessakin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s