Mitä mulle kuuluu?

Kohta on kuukausi eletty tätä uudenlaista elämää. Viime viikolla kävin kuuntelemassa hoitajan mystisiä ohjeita – hänen mukaansa voisin nostaa pitkävaikutteisen insuliinin määrää ja jättää sitten vastaavasti pistämättä aamupalalla, ettei tarvitsisi niin paljon pistellä ja mittailla. (WTF?) Moitti siitä, että ruuan jälkeen on arvot olleet joskus liian korkeat ja käski kirjaamaan ylös insuliinimäärät (teen työtä käskettyä, mutta tämähän toimii vaan jos söisin ihan joka päivä ihan samaa ruokaa – kyllähän sitä pitäisi kirjata ylös myös syömiset, että tästä mitään hyötyä olisi…). Hoitajan mielestä ei kuitenkaan ole syytä lähteä mihinkään korjausliikkeisiin, jos aterian jälkeen sokerit onkin pilvissä. Öööh? Kysyin myös, että miten toimin, jos lenkin jälkeen sokerit on korkealla ja en kuulemma tee mitään vaan odotan seuraavaa ruokaa. Viime viikolla kävi kerran niin, että en pistänyt lounaalle, kävin tunnin lenkillä ja lenkin jälkeen sokerit näytti 11. Enkä nyt ollut ihan heti mitään syömässä.

Mutta kaipa tämä noin suurin piirtein on ihan hyvin sujunut. Pari kertaa olen hypoillut liian matalien arvojen kanssa – iltapäivällä inskan tarve on selvästi pienempi kuin aamupäivällä.

Alkukuusta kävin pinkaisemassa pari maastojuoksukisaa kotinurkilla (totesin, että tuollainen lyhyt ”täysillä” tyyppinen rykäisy nosti sokereita). Nyt on toukokuun muut kiireet vieneet treeniajan minimiin. Onneksi kohta helpottaa ja on kevätjuhlat ja muut systeemit eri paikoissa taputeltu.

Iltarasteille pitäisi ehtiä, venlojen viesti on jo ihan nurkalla! Triathlonia olen miettinyt, että ehkä se ei enää ole mun juttu. En jaksa innostua uimisesta yhtään. Pyöräily on ihan kivaa, samoin juoksu, mutta jos lajissa haluaisi pärjätä edes kohtalaisesti pitäisi kyllä investoida ihan eri luokan fillariin. Että ehkä tämä triathlonbuumi on minun osalta nähty ja käyty? Polkujuoksukisa houkuttaisi, jos vaan sopiva löytyisi, niin sellaisen kesään etsin. Puolimaratoni kiinnostaisi myös, täytyy näitä katsella.

 

Mainokset
Kategoria(t): diabetes, Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Mitä mulle kuuluu?

  1. Popkornilla sanoo:

    Mukava kuulla, että suurin piirtein hyvin on mennyt! Samaa mieltä siitä, että kaikki syödyt hiilarit ja pistetyt insuliinit on kirjattava ylös, varsinkin alussa tai myöhemminkin, jos arvot eivät ole hyviä!

    Alussa minuakaan ei kehotettu korjaamaan korkeita hyporiskin vuoksi. Vasta vuoden parin jälkeen (ja tällöinkin hyvin varovaisesti), kun hoito oli tutumpaa ja sokerien käyttäytyminen suhteellisen ennakoitavaa 🙂 Nykyään saatan korjata, kun tiedän, että sokeri on korkea ja ei ilman korjausta tule alas. Esim. rasvaisen ruuan syönnin jälkeen.

    Polkujuoksu kuulostaa hyvältä, puolimaraton myös ja eihän sitä triatlonharjoitteluakaan tarvitse kerralla lopettaa, vaan jättää vaikkapa tauolle! Hyviä treenejä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s